Subject: Ed: Tiskre tee 21
From: "Tiia Luht" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 3 Jun 2025 14:01:23 +0300

Palun registreerida ja suunata mulle.

Tänan!

Tiia

Saatja: Raigo Saar <[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 3. juuni 2025 13:58
Adressaat: Tiia Luht <[email-masked]>
Koopia: Elina Steinpilm <[email-masked]>; maarja <[email-masked]>;
'Tauri Tamme' <[email-masked]>
Teema: Vs: Tiskre tee 21

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Tiia,

Meil on tekkinud kahtlus Seoses Tiskre tee 21 kinnistule projekteeritava
mäluhäiretega inimeste päevahoiu hoonega. Nimelt ruumikava on paika
loksutatud vastavalt Tallinna Linnavaraameti soovidele ja meie hinnangul
ei ole tellija soovid kooskõlas terviseameti nõuetega. Kas teie saaksite
anda meile hinnangu, kas võime tellija soovide kohase ruumikavaga edasi
liikuda või on hetkel meie kahtluse kohaselt konfliktid terviseameti
nõuetega projektis sees.

Manusest leiate tellijaga kooskõlastatud esimese ja teise korruse plaanid.

Jääme teie tagasisidet ootama,

Parimat soovides,

Raigo Saar

Projektijuht

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 53 845 333

Saatja: Tiia Luht <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 8. mai 2025 10:51
Adressaat: Raigo Saar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Tiskre tee 21

Tere!

Seoses alates 01.09.25 jõustub uus Rahvatervishoiu seadus ja sellest
tulenevalt uued määrused:

Hetkel kehtivad järgmised määrused kui on planeeritud eakatele see teenus
(kehtib kuni 31.08.25) määrus
<https://www.riigiteataja.ee/akt/94912?leiaKehtiv> Täiskasvanute
hoolekandeasutuse tervisekaitsenõuded–Riigi Teataja; kui on planeeritud
erihoolekandeteenusena see, siis lähtuda määrusest
<https://www.riigiteataja.ee/akt/129122015042?leiaKehtiv>
Tervisekaitsenõuded erihoolekandeteenustele ja eraldusruumile–Riigi
Teataja (paragrahvid, mis mõeldud igapäevaelu toetamise teenusele).

Ma loodan, et ülaltoodu aitab Teil teemaga minna edasi. Kui Teil on
täpsustavaid küsimusi, siis üritame neile vastata.

Lugupidamisega

Tiia Luht

osakonnajuhataja

Põhja regionaalosakond

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud
kirja ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage
saadud kiri koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega
dokumentide avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: Raigo Saar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 7. mai 2025 10:19
Adressaat: Tiia Luht < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Koopia: TA Info < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Kaido
Vainola < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Tauri Tamme < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: Ed: Tiskre tee 21

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Oleme Tallinna Linnavaraameti tellimusel projekteerimas uut mäluhäiretega
inimeste päevahoidu Tallinnasse, Tiskre tee 21 kinnistule, ning sooviksime
Terviseameti ametnikega kohtumist, et arutada läbi hoone vastavuse
terviseameti nõuetele.

Kas Terviseametiga oleks meil võimalik sellist nõupidamist korraldada või
kelle poole peaksime me pöörduma, et arutelu võiks tekkida. Kohtumine
võiks aset leida kas teie juures kohapeal või Teamsi vahendusel.

Küsimus seisneb Tellija soovide ja Terviseameti nõuete mõningases
vastuolus.

Jääme teie tagasisidet ootama,

Parimat soovides,

Raigo Saar

Projektijuht

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 53 845 333

Saatja: Kaido Vainola < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 6. mai 2025 16:00
Adressaat: Raigo Saar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Koopia: Tauri Tamme < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Elina Steinpilm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Katre Jõgeva < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Kätlin Uuemäe <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Arne
Kailas < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: RE: Tiskre tee 21

Tere, Raigo

Viidatud määrusest on ka hetkel kehtiv redaktsioon. Kui 2002.a
redaktsiooni võrrelda kehtiva redaktsiooniga, siis on näha, et kõnealuste
punktide sõnastus ei ole muutunud ega ka määrusest kadunud. Ehk kindlasti
tuleks täna need punktid üle täpsustada ja vajadusel muudatused sisse
viia. Ma ei tea kas teenusest lähtuvalt kehtivad ka veel mingid erisused
ning kas punktidele mitte vastavust saab muude meetmetega leevendada.
Minule teadaolevalt kontrollib seda osa Terviseameti Põhja
regionaalosakond. Projekteerija poolt oleks vaja ametiga ühendust võtta
vastuolude täpsustamiseks ning vajadusel koosoleku korraldama kus on
kasutaja ka juures. Võib juhtuda, et ametile tuleb teenus täpsemalt lahti
kirjeldada.

Lugupidamisega

Kaido Vainola

Kinnisvaraarenduse projektijuht

Tallinna Linnavaraamet

Ehitus- ja hankeosakond

GSM: +372 56 694 695

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Raigo Saar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 30, 2025 3:36 PM
To: Kaido Vainola < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Tauri Tamme < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Elina Steinpilm < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Tiskre tee 21

Tere Kaido,

Sisearhitektiga hoone lahendusi arutades tõi ta välja paar ebakõla, mis
tema hinnangul ja varasemale kogemusele tuginedes lähevad hetkel vastuollu
täiskasvanute hoolekandeasutuse tervisekaitsenõuetega ja võivad tekitada
vajadust hilisemaks projekti muutmiseks. Kas te võiksite palun need
punktid Terviseametiga läbi arutada, et hiljem ei tekiks vajadust
ruumiprogrammi muutmiseks?

*	Paragrahv 5 punkt 2 sätestab- „Magamis- ja elutoad planeeritakse
hoone ida-, kagu- või lõunapoolsesse ossa, köök aga põhjapoolsesse ossa.“
Meil on teise korruse ühekohalised toad hetkel põhja suunas.
*	Paragrahv 5, punkt 3 sätestab, et peaksid olema ettenähtud
tervishoiu ja protseduuri ruumid. Meie oleme need aga projekteerimise
käigus vastavalt tellija meeskonnast saadud sisendile ära kaotanud.

Tegemist on vanade nõuetega (03.04.2002), ehk teeb terviseamet möönduse?

Link nõuetele:  <https://www.riigiteataja.ee/akt/94912>
https://www.riigiteataja.ee/akt/94912

Parimat soovides,

Raigo Saar

Projektijuht

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 53 845 333